Voor een vrijblijvende afspraak bel 020-7741109

Anti-Stress Tips

De komende zomerweken wordt er wekelijks een de-stress tip op deze pagina geplaatst.

Volg deze tips en je gaat ontspannen de zomerweken door:

 

Tip 1  “Neem een mini-vakantie van 2 minuten”

Kies een van je favoriete vakantie-herinneringen en beleef deze opnieuw.
“Iedereen heeft wel herinneringen aan zijn of haar favoriete vakantiebestemming. Het herbeleven van een      van de beste herinneringen van je leven kan je het gevoel geven dat je er weer daadwerkelijk bent.Waarom werkt dit? het helpt je je emoties te sturen en doet je beseffen dat je een keuze hebt in een stressvolle situatie.

 

 

Tip 2  “Korte beweegmomenten”

“Stress is fysiek vermoeiend en als u hier last van heeft, dan heeft u baat bij bewegen. Dit geeft een onmiddellijke energie boost. Een paar keer draaien op uw stoel, wat vaker drinken gaan halen, een wandeling tijdens de lunch of een paar keer diep ademhalen kan u helpen ontspannen verder te werken.”

Tip 3 “Neem een sinaasappel als tussendoortje”Uw collega’s zullen denken dat u alleen een sappig tussendoortje nuttigt, maar behalve dat u de honger stilt, zullen de stress-verlichtende krachten van de citrus u enorm helpen. Uit een onderzoek in 2002  bleek dat een dosis vitamine C mensen helpt om makkelijker weer uit stressvolle situaties te komen.